Organisatie

Onze opdrachtgever is een Brabants familiebedrijf dat al meerdere decennia actief is in Home textiles met eigen merken en private label. Met een team van ongeveer 60 collega’s bedienen zij een grote verscheidenheid aan klanten in heel Europa. Belangrijke kernwaarden van het bedrijf zijn eerlijkheid, klantgerichtheid, gedrevenheid en ondernemerschap. Daarnaast kenmerkt de bedrijfscultuur zich door een laagdrempelige en loyale sfeer met een praktische en een oplossingsgerichte instelling.

Functie

Als Junior Buyer Private Label ben je de schakel tussen sales en leveranciers en zet je de klantbehoefte om in een prijsaanvraag bij één of meerdere partners. Je voornaamste doel is het zorgdragen voor een optimale product-, klant- en leverancierscombinatie, waardoor projecten door de organisatie op de meest efficiënte wijze kunnen worden opgevolgd.

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Je analyseert samen met collega’s de wensen van de klant en vertaalt deze naar passende producten en inkoopbehoeften
  • Je vraagt proactief inkoopprijzen op bij leveranciers voor nieuwe artikelen en werkt aanvragen en tenders uit op basis van specifieke klantwensen
  • Je ondersteunt de Purchase Manager bij het onderhandelen over de beste prijs-kwaliteitsverhouding én leveringsvoorwaarden
  • Je onderhoudt nauwe contacten met agenten en leveranciers o.a. door het bezoeken van beurzen en bouwt aan duurzame samenwerkingen
  • Je bent verantwoordelijk voor de tijdigheid en volledigheid van samples van de nieuwe private label projecten en/of collecties
  • Je draagt bij aan de kwaliteitscontrole door relevante tests te bepalen en testrapporten op te vragen
  • Je bent het aanspreekpunt voor accountmanagers en merchandisers wanneer het project wordt overgedragen naar de interne organisatie
  • Kortom; je bent onmisbaar in het proces van idee tot levering, en zorgt er met jouw inzet voor dat de Private Label klanten keer op keer verrast worden met een commerciële en kwalitatieve collectie

Functie-eisen

Jij past het beste wanneer jij je herkent in de competenties:

  • Communicatief sterk: Je bent in staat op om een professionele manier te communiceren met zowel interne als externe stakeholders
  • Projectmatig werken: Je bent in staat om projecten van begin tot eind te beheren, inclusief planning, uitvoering en monitoring, om ervoor te zorgen dat alles volgens schema verloopt en dingen vooruit blijven gaan
  • Zelfstandig: Je bent in staat om zelfstandig te werken en ziet zelf wat er gedaan moet worden, waarbij je ook verbetervoorstellen aandraagt
  • Probleemoplossend vermogen: Je signaleert problemen en kunt hierop snel en effectief reageren om de continuïteit te waarborgen
  • Kwaliteitsbewaking: zorgvuldigheid en detail zijn nodig om de kwaliteit van het proces en product te waarborgen
  • Ondernemend: Je bent in staat om kansen in de markt en bij leveranciers te signaleren en draagt actief bij aan commerciële successen

En je daarnaast herkent in onderstaande:

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde textielopleiding (TMO, AMFI, Saxion)
  • Minimaal 1-3 jaar werkervaring in een inkoop ondersteunende rol binnen een textielbedrijf en ben je toe aan een tweede stap in je carrière?
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden en teamspirit
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift
  • Je bent fulltime beschikbaar (38 uur)

Sollicitatie

Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Coos Thöene, 06-15011185.