Organisatie
Onze opdrachtgever is een Brabants familiebedrijf dat al meerdere decennia actief is in textiel met eigen merken en private label. Met een team van ongeveer 60 collega’s bedienen zij een grote verscheidenheid aan klanten in heel Europa. Belangrijke kernwaarden van het bedrijf zijn eerlijkheid, klantgerichtheid, gedrevenheid en ondernemerschap. Daarnaast kenmerkt de bedrijfscultuur zich door een laagdrempelige en loyale sfeer met een praktische en een oplossingsgerichte instelling.
Functie
Als Inside Sales Officer ben je een belangrijke schakel binnen het Brands team. Je hebt zowel commerciële als administratieve taken en zorgt ervoor dat de zakelijke klanten en consumenten optimaal worden geholpen. Je zet je hierbij in voor meerdere merken en daarbij streef je, samen met het team, naar commerciële groei. Je hebt contact met klanten en draagt bij aan een goede after sales. Je komt terecht in een team met twee Accountmanagers die je zullen begeleiden gedurende het werk. Daarnaast ben je nauw betrokken bij het Customer Service team.
Jouw belangrijkste werkzaamheden:
- Ondersteunen van de Accountmanager Brands in het beheren van B2B klanten en het
- Onderhouden van klantcontact.
- Bijdragen aan de groei van de B2B webshop door het bijhouden van het aanbod en het informeren van zakelijke klanten over nieuwe collecties en aanbiedingen.
- Proactief meedenken over het verbeteren van de webshop, wat ten goede komt voor een optimale klantbeleving.
- Ondersteuning van Accountmanager bij de afhandeling van klantvragen, het plannen van afspraken en het verzorgen van administratieve werkzaamheden.
- Het opvolgen van de verkooporders, zodat deze goed en tijdig geleverd worden.
- Verkoopondersteuning aan diverse zakelijke klanten, zoals bijvoorbeeld het aanleveren van gegevens (aanbod, productdata en beschikbare voorraad) voor campagnes bij onze klanten.
- Proactief opvolgen en/of signaleren van leads en klanten met commerciële kansen.
- Bijvoorbeeld wanneer klanten minder afnemen, of juist meer waardoor we weer graag aan tafel komen.
- Je focus ligt voornamelijk op zakelijke klanten, maar je fungeert ook als achterban voor de Customer Service voor onze consumenten.
Naast je dagelijkse werkzaamheden staan wij als organisatie altijd open voor een frisse blik en verbetervoorstellen.
Functie-eisen
Jij past het beste wanneer jij je herkent in de competenties:
- Communicatief sterk/ klantvriendelijk: je staat op een professionele en empathische manier onze klanten en consumenten te woord en bent niet bang om met zowel interne als externe stakeholders te schakelen.
- Commercieel gericht: je bent commercieel ingesteld en vindt het leuk om nieuwe commerciële kansen te signaleren en zo bij te dragen aan de groei van de organisatie.
- Projectmatig werken: je houdt ervan om overzicht te houden zodat afspraken goed lopen en verkooporders juist geleverd worden.
En je daarnaast herkent in onderstaande:
- Je hebt een HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde commerciële opleiding.
- Je hebt een commerciële drive en affiniteit met B2B verkoop.
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
- Je hebt een proactieve en klantgerichte houding.
- Je bent handig met digitale systemen en administratieve processen.
- Je bent bij voorkeur fulltime (38 uur per week) beschikbaar, minder uren is bespreekbaar.
Sollicitatie
Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Suzanne Musters 06-21153603