Organisatie

Onze opdrachtgever is een toonaangevende internationale handelsorganisatie in consumenten artikelen in interieur, koken en tafelen die zowel met een eigen merk als voor private label klanten eigentijdse producten ontwikkelt.

Functie

Als Category Manager ben je verantwoordelijk voor de omzet en marge van al de product categorieën die men aan één van de grootste discount retailers van Europa verkoopt.

Je hebt oog voor trends en kent de prijzen van het discount segment om de vele private label producten die je samen met je team ontwikkeld op het juiste prijspunt aan te bieden. Los van jouw creativiteit, beschik je tevens over een dosis technisch inzicht en ben je analytisch sterk om de juiste afwegingen te maken bij het uitwerken van klant specifieke product ontwikkelingen. Al met al een veelzijdige en uitdagende functie met genoeg ruimte voor eigen inbreng.

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Bezoeken van beurzen en fabrieken in met name China en India
  • Category Management van A-Z op jouw klant en categorieën (Levenscyclus, marge, samenhang)
  • Zoeken naar mogelijke trends en ontwikkelingen binnen al onze assortimentsgroepen
  • Je blijft op de hoogte van marktontwikkelingen door middel van vakliteratuur, internetresearch, winkelbezoeken en beursbezoeken (binnen- en buitenland)
  • Ontwikkelen van nieuwe artikelen met leveranciers die zich veelal in Azië bevinden
  • Leveranciersmanagement (Azië en Europa)
  • Marktpositionering van artikelen op meerdere niveaus
  • Merkenportfolio vertalen naar producten
  • Product in de markt zetten van A tot Z, definiëren t/m verpakkingsontwikkeling evt. industrieelontwerp en IP
  • Creatief zijn en trends vertalen naar consumenten goederen die voor een grote groep bereikbaar zijn.

Functie-eisen

Als Category Manager heb jij je kwaliteiten opgedaan in een vergelijkbare rol. Je bent een echte teamspeler-leider en weet jouw team en processen met elkaar te verbinden en zoekt naar mogelijkheden om processen verder te ontwikkelen.

Daarnaast bezit je uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk en weet je goed om te gaan met tijdmanagement en bezit je sterke organisatievaardigheden. Op gebied van multitasking ben je een kei, je bent analytisch sterk, doelgericht en je werkt probleemoplossend.

Het resultaatgericht werken is jou niet vreemd. Je draagt actief bij aan het behalen van de gestelde doelen en targets. Je houdt altijd zicht op de klant en draagt bij aan een uitstekende klantervaring. Daarnaast ben je trots op je werk, stelt hoge persoonlijke normen en streef je naar uitzonderlijke prestaties.

Daarnaast beschik je ook over:

  • HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt tenminste 2 jaar ervaring in het succesvol leiden, ontwikkelen en inspireren van teams
  • Ervaring in de samenwerking met Aziatische leveranciers, i.c.m. het bezoeken van productielocaties in Azië is een must
  • Gedegen kennis van de internationale Retail markt
  • Beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal in woord en geschrift
  • Accuraat en service gericht
  • Planmatig en in staat prioriteiten te stellen
  • Minimaal 5 – 10 jaar werkervaring in een soortgelijke functie (Retail branche of gerelateerd zoals producent)
  • Analytisch vermogen
  • Modebewust (trends)

Sollicitatie

Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Suzanne Musters, 06-21153603.