Organisatie

Onze opdrachtgever maakt high-end designs toegankelijk voor een breed publiek met gevoel voor stijl en kwaliteit. Het merk wordt wereldwijd verkocht in exclusieve boutiques en warenhuizen.

Functie

Als Marketingmanager ben jij eigenaar van onze totale marketingaanpak. Je bepaalt de koers, ontwikkelt het jaarplan en ziet toe op een consistente merkbeleving in al onze communicatie. Je bent sparringpartner voor verschillende disciplines, werkt intensief samen met de E-commerce Manager en geeft leiding aan een team van 3 creatieve professionals. 

Je rol is strategisch, maar je duikt net zo goed zelf in campagnes, analyses en projecten wanneer dat nodig is. 

Wat ga je doen?

Strategie 

·       Je ontwikkelt de marketingstrategie, plant campagnes en beheert het budget. 

·       Je vertaalt bedrijfsdoelen naar concrete marketingdoelstellingen. 

·       Je geeft richting aan het brand team en zorgt voor een duidelijke focus gedurende het jaar. 

·       Je bewaakt de kwaliteit en effectiviteit van alle campagnes en content. 

Merkbewaking & Creatieve sturing 

·       Je bent owner van de merkidentiteit, tone of voice en visuele stijl. 

·       Je zet in nauwe samenwerking met de afdeling Design creatieve kaders uit voor seizoenscampagnes en thematiek. 

·       Je werkt nauw samen met het contentteam en denkt mee over vernieuwende concepten. 

·       Je zorgt voor één herkenbare en krachtige merkuitstraling over alle kanalen. 

Paid Media & Performance 

In een gedeelde verantwoordelijk met de E-commerce Manager sturen jullie samen op de inzet en optimalisatie van o.a.: 

·       Meta Ads  

·       TikTok Ads 

·       Pinterest Ads 

·       Google Ads / SEA 

·       Display & retargeting 

·       What’s App 

Verder: 

·       Stel je strategieën op voor targeting, budgetverdeling en performance-doelstellingen. 

·       Analyseer je resultaten en stuur je op ROAS, CAC en CPA. 

·       Stuur je het online marketingbureau aan,

·       Verbind je paid campagnes met e-commerce, CRM en organische kanalen voor maximale resultaten. 

Het brand marketing team bestaat uit 3 specialisten op het gebied van: 

·       PR & Influencer marketing 

·       Social media 

·       Content creatie 

·       Styling 

·       Fotografie  

Je begeleidt hun ontwikkeling, bewaakt de workflow en stimuleert samenwerking en creativiteit. 

Functie-eisen

Je bent strategisch sterk, gevoel voor stijl, beschikt over creatief inzicht én hebt de commerciële mindset om kansen te spotten en om te zetten naar actie.

Jij: 

·       Hebt ervaring met het aansturen van een marketingteam. 

·       Combineert een helikopterview met een hands-on mentaliteit. 

·       Bent thuis in performance marketing (Meta, Google, TikTok). 

·       Denkt in merkwaarde, maar stuurt net zo goed op data en resultaat. 

·       Neemt beslissingen, brengt structuur en houdt overzicht. 

·       Communiceert duidelijk en weet anderen te inspireren. 

Jouw achtergrond: 

·       3–5 jaar ervaring in een soortgelijke marketingrol. 

·       Ervaring in consumer brands: ervaring in fashion/lifestyle is een plus.

·       Aantoonbare ervaring met paid media en campagneontwikkeling

Sollicitatie

 Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Suzanne Musters 06-21153603