Organisatie

Onze opdrachtgever is een Internationale organisatie in de Lifestyle branche. Hun kernwaarden zijn: Bekwaam, Betrouwbaar, Ondernemend, Positief & Vernieuwend. Naast hun A-merk bieden zij white en private label mogelijkheden. Op die manier kunnen ze aan alle klantwensen voldoen.

 

 

Functie

In deze afwisselende rol ben je medeverantwoordelijk voor alle marketinginitiatieven van de organisatie, waarbij je rapporteert aan de Head of Marketing & Innovation.

Nieuwe consumer & trade inzichten vertaal je door naar concrete marketingtools zoals verpakkingen,  verkoopondersteunende POS materialen en online content. Je maakt jaarplannen en zorg voor de daadwerkelijke implementatie. Je denkt vanuit de consument en vanuit de kracht van onze merken en je hebt een duidelijk visie over de collectie. Als marketeer heb je een centrale functie binnen de organisatie en werk je nauw samen met collega’s van Sales, Inkoop, Customer Service, Finance en Logistics. Daarnaast heb je contact met externe partners zoals creatieve bureaus en drukkerijen.  Kortom, je werkt voor een mooi merk in een ambitieus internationaal team. Een zeer afwisselend functie waarbij geen dag hetzelfde is. Een functie waarin jij je huidige kennis en ervaring kan toepassen én kan vergroten. 

Jouw dagelijkse werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het ondersteunen van de Head of Marketing & Innovation bij het maken en uitrollen van 
    jaarplannen.
  • Het vergroten van de conversie door het evalueren, updaten, ontwikkelen en bestellen van 
    optimale Point of Sales materialen. Zowel online als offline, ter inspiratie, navigatie en 
    informatie. Denk aan displays, keuzehulpen, stofstalen en consumentenbrochures.
  •  Het up to date houden, inhoud geven en analyseren van alle online tools zoals de website, de 
    socials en de brandportal.
  • Het ontwikkelen van verpakkingen voor nieuwe items in samenwerking met Inkoop.
  • Jaarlijkse update en bestelling van het Collection Book en andere communicatiemiddelen richting de Retail partners.
  • Het ontwikkelen van training tools voor ons verkoopteam en de Retail partners om de 
    gezamenlijke verkoop te vergroten. Ofwel het creëren van brand ambassadors.
  • Trade show ondersteuning voor nationale en internationale beurzen.
  • Een nauwe samenwerking met de Product Manager met een focus op goede go-to-market 
    plannen voor nieuwe collectie items.

Functie-eisen

  • Afgeronde commerciële HBO of WO opleiding.
  • Minimaal 4 jaar ervaring op gebied van brand management/ marketingcommunicatie.
  • Hands-on, proactief en creatief, met een hart voor merken.
  • Resultaat gericht, leergierig, iemand die graag het initiatief neemt
  • Nauwkeurig en hebt aandacht voor detail.
  • Zowel zelfstandig als in een team werken.
  • Flexibel en in staat te schakelen met verschillende partners, in- en extern.
  • Nieuwsgierig naar hoe een shopper denkt, waarom hij kiest voor een bepaald merk of 
    product.
  • Goede beheersing van Nederlandse en Engelse taal, in woord als geschrift. 
  • Affiniteit met de Livingbranche. 

Sollicitatie

Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Suzanne Musters 06-21153603