Organisatie

Onze opdrachtgever is een toonaangevende internationale handelsorganisatie in consumenten artikelen in interieur, koken en tafelen die zowel met een eigen merk als voor private label klanten eigentijdse producten ontwikkelt.

Functie

Als Sales Support Medewerker ben jij de drijvende kracht achter het succes van onze klanten. Je bent het eerste aanspreekpunt voor aan jou toegewezen klanten in retail en de seizoenenbranche en je bouwt een sterke relatie met hen op. Je signaleert verkoopkansen, maakt offertes en volgt deze proactief op. Uiteraard sta je in nauw contact met je sales collega’s. Daarnaast zorg je ervoor dat alle product- en prijsinformatie in ons webshop systeem up-to-date is, zodat klanten altijd beschikken over de juiste gegevens. Elk telefoontje dat je beantwoordt, zie je als een kans in sales & service. Je weet daarbij optimaal gebruik te maken van ons “klanten-supportsysteem”, waarin je alle vragen, verzoeken en communicatie beheert. Al met al is het een veelzijdige en uitdagende functie met genoeg ruimte voor eigen inbreng. 

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Beheren en optimaliseren van je eigen klantportfolio, je gebruikt daarbij een “klantensupport-systeem” en je benut en ontwikkelt dit systeem, gericht op commerciële kansen
  • Actief telefonisch contact met klanten om verkoopkansen te signaleren en omzetgroei te realiseren
  • Ondersteunen in beheer van ons B2B klantportal (Magento) en ERP systeem
  • Monitoren van klantorders, van A tot Z, in nauwe samenwerking met afdeling logistics
  • Uitwerken en pro-actief opvolgen van offertes, met focus op conversie
  • Adviseren van klanten over de collectie en beschikbaarheid van de artikelen
  • Administratief verwerken van vragen, (sample) verzoeken, afspraken en klantgerelateerde processen

Functie-eisen

Je herkent je in dit profiel:

  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
  • Klantgerichtheid en commercieel
  • Initiatief, bijdragen aan verbetering van processen en systemen, oplossingen aandragen
  • Gedreven en proactief
  • Planmatig en gestructureerd
  • Energiek 
  • Affiniteit met retail en/of seizoensgebonden producten zoals kerstpakketten is een pluspunt
  • Handigheid met dataverwerking (Excel) en kennis van webshop- en helpdesksystemen en/of bereid je dit pro-actief eigen te maken
  • Ervaring in sales support, binnendienst of een vergelijkbare rol is een pré.

Sollicitatie

Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Suzanne Musters – van Meggelen 06-21153603.