Organisatie

Onze opdrachtgever is een internationale Fashion organisatie waar je de kans krijgt te werken in een creatieve en innovatie omgeving, Als onderdeel van het team van ongeveer 70 gedreven medewerkers, ervaar je een dynamische en inspirerende werkomgeving waar passie voor fashion centraal staat. De werkcultuur is gebaseerd op een open communicatie en een sterke verbondenheid tussen collega’s. 

Functie

Als Junior Accountmanager ben je verantwoordelijk voor verkoop, ondersteuning en administratieve activiteiten met betrekking tot je eigen klantenbestand. Je klanten omvatten nationale accounts in Nederland, maar ook internationale klanten (2) die je ontmoet op beurzen en voornamelijk digitaal beheert. Je werkt nauw samen met de Key Account Managers om de in-season business van de grootste accounts te stimuleren, leert hoe je de belangrijkste cijfers correct kunt evalueren en gebruikt je kennis om de verkoop verder te verhogen. Je maakt deel uit van een groep ervaren salescollega’s die je ondersteunen in je ontwikkeling en je motiveren met een sterk teamgevoel. Je zorgt ervoor dat we de verkoopdoelen behalen door de specifieke behoeften van je klanten en je eigen business cases te bespreken en deze intern te communiceren. Je werkt ook nauw samen met het productteam om ervoor te zorgen dat zij kunnen inspelen op de laatste trends en ontwikkelingen, zodat we altijd de beste collecties kunnen aanbieden. Het is een gevarieerde functie en je maakt deel uit van de dynamische, ondernemende en internationale organisatie. 

Verantwoordelijkheden:

  • Actief de zichtbaarheid van het merk vergroten bij klanten en relaties versterken.
  • Beheren en ontwikkelen van relaties met nationale en enkele internationale klanten.
  • Reizen naar je klanten en het bijwonen van lokale en internationale beurzen.
  • Implementeren van collectie- en verkoopstrategieën per merk en productcategorie.
  • Behalen en beheren van budgetten, zoals pre-buy, in-season en re-order budgetten en het opstellen van implementatieplannen.
  • Sales support bieden aan internationale key accounts om de in-season business verder te verhogen.
  • Monitoren en analyseren van de prestaties van je klanten en de economische impact van je strategieën.
  • Kennis van markt- en klanttrends delen met het productteam om de beste collecties te creëren

Functie-eisen

  • Een afgeronde HBO-opleiding bij voorkeur in de richting van Fashion, Retail management, of vergelijkbaar.
  • Doorzettingsvermogen – je laat geen enkele kans onbenut!
  • Eerste ervaring in sales met de wens om te verkopen en te onderhandelen en een extraverte persoonlijkheid.
  • Enthousiasme voor cijfers, het analyseren en evalueren van je belangrijkste cijfers en het vertalen van inkoopstrategieën naar commerciële verkoopstrategieën.
  • In staat om te werken in een snel veranderende, deadline-gedreven omgeving.
  • Teamspeler, maar ook in staat om zelfstandig te werken en initiatief te tonen.
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (zowel mondeling als schriftelijk).
  • Je hebt een sterke commerciële mindset en weet goed in te spelen op klantvragen.
  • Je bent creatief, toont initiatief en deelt je ideeën met het team.
  • Je hebt de wens om te leren en staat open om actief je kennis en wat je hebt geleerd toe te passen.

Sollicitatie

Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Suzanne Musters 06-21153603