Organisatie
Onze opdrachtgever is een Brabants familiebedrijf dat al meerdere decennia actief is in textiel met eigen merken en private label. Met een team van ongeveer 60 collega’s bedienen zij een grote verscheidenheid aan klanten in heel Europa. Belangrijke kernwaarden van het bedrijf zijn eerlijkheid, klantgerichtheid, gedrevenheid en ondernemerschap. Daarnaast kenmerkt de bedrijfscultuur zich door een laagdrempelige en loyale sfeer met een praktische en een oplossingsgerichte instelling.
Functie
Als Junior Category Manager draag je de (mede)verantwoordelijkheid voor een optimale commerciële collectie van de eigen merken en de licenties. Je pakt het volledige projectmanagement op van ontwikkeling tot uitleveren (door de leverancier) in het land van herkomst. Daarnaast speel je een ondersteunende rol in het productmanagement, sourcing en inkoopstrategie van de merken.
Jouw verantwoordelijkheden:
· Beheren en bewaken van het SKU-plan en PLC (product life cycle).
· Bewaken van de tijdslijn voor nieuwe collecties, prijsveranderingen, inkoop afspraken en tijdig reageren op problemen, zoals leverings- en capaciteitsproblemen zodat orders volgens planning blijven verlopen.
· Verantwoordelijk voor de tijdigheid en volledigheid van de samples van nieuwe collecties.
· Analyseren van doorverkoopcijfers van de huidige productlijnen en monitoren van productprestaties in samenwerking met interne stakeholders (Supply Chain Planning & Sales).
· Ondersteunen van de Senior Category Manager bij het onderhouden van sterke leveranciersrelaties en het zoeken naar nieuwe leveranciers en productgroepen.
· Ondersteunen bij onderhandelingen met leveranciers voor optimale prijzen, kwaliteit en leveringsvoorwaarden door middel van het creëren van inzichten.
· Ondersteunen bij de kwaliteitsbewaking en opvolging van onze merken in zowel product als label en verpakking.
· Je bent verantwoordelijk voor het up-to-date houden van diverse klantsystemen;
· Afstemming zoeken met medewerkers Supply Chain voor correcte administratieve verwerking.
Functie-eisen
Jij past het beste wanneer jij je herkent in de competenties:
· Communicatief sterk: Je bent in staat op om een professionele manier te communiceren met zowel interne als externe stakeholders.
· Projectmatig werken: Je bent in staat om projecten van begin tot eind te beheren, inclusief planning, uitvoering en monitoring, om ervoor te zorgen dat alles volgens schema verloopt.
· Probleemoplossend vermogen: Je signaleert problemen en kunt hierop snel en effectief reageren om de continuïteit te waarborgen.
· Kwaliteitsbewaking: zorgvuldigheid en detail zijn nodig om de kwaliteit van het proces, product en verpakking te waarborgen. Daarnaast is kwaliteit ook benodigd in het bijhouden van onze klantsystemen.
En je daarnaast herkent in onderstaande:
· Je hebt een HBO werk- en denkniveau
· Minimaal 2-5 jaar werkervaring in een ondersteunende / administratieve functie binnen de textiel.
· Je bent vaardig met digitale systemen (MS Office / diverse interne klantsystemen)
· Je hebt goede communicatieve vaardigheden en teamspirit.
· Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift.
· Je bent minimaal 32 uur beschikbaar.
Sollicitatie
Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Suzanne Musters 06-21153603