Organisatie
Onze opdrachtgever is een Brabants familiebedrijf dat al meerdere decennia actief is in textiel met eigen merken en private label. Met een team van ongeveer 60 collega’s bedienen zij een grote verscheidenheid aan klanten in heel Europa. Belangrijke kernwaarden van het bedrijf zijn eerlijkheid, klantgerichtheid, gedrevenheid en ondernemerschap. Daarnaast kenmerkt de bedrijfscultuur zich door een laagdrempelige en loyale sfeer met een praktische en een oplossingsgerichte instelling. Voor hen zijn wij ter uitbreiding van het team op zoek naar een enthousiaste en professionele Account Coordinator.
Functie
Als Account Coordinator ben je van A tot Z verantwoordelijk voor het hele traject rondom klant specifieke producties/orders, en je zorgt ervoor dat deze volgens afspraak worden ingekocht en geleverd. In deze rol schakel je veelvuldig met zowel interne als externe stakeholders; denk bij interne stakeholders aan Sales, DTP, Design en Supply & Demand, en bij externe stakeholders aan klanten, maar ook aan buitenlandse agenten en fabrikanten. Je zorgt ervoor dat de wensen van de klanten volgens afspraak uitgevoerd en geborgd worden.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:
• Vanaf het moment dat de order geplaatst is, ga je rond de tafel met de collega’s van Sales om alle ins en out in kaart te brengen. Vervolgens start je met het opzetten van de projectplanning en breng je de taken en werkzaamheden rondom het project duidelijk in kaart;
• Je bewaakt de planning, houdt het overzicht over jouw projecten, en zorgt dat de Support medewerkers in het team de afgesproken deadlines halen. Daar waar issues dreigen te ontstaan, escaleer je tijdig bij de betrokken stakeholders. Dit betekent dat je soms ook zelf het initiatief moet nemen om te zorgen dat deadlines gehaald worden;
• Tijdens de duur van het project schakel je daar waar nodig met je klant en de buitenlandse agent/fabrikant, via telefoon of e-mail;
• Je bent de spin in het web in een internationale organisatie, en bent gewend om met verschillende stakeholders en grote accounts te schakelen. Je weet moeiteloos jouw rol te vinden in de samenwerking met je gesprekspartners. Je weet waar je over praat en kunt de gevolgen van een project voor de operatie goed inschatten.
Functie-eisen
Herken jij jezelf in het volgende profiel?
• Je hebt minimaal een HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding in textiel of modemanagement;
• Je hebt al relevante werkervaring opgedaan in een soortgelijke rol binnen een dynamische (internationale) omgeving met klanten- en leverancierscontact (B2B) en met een sterke projectmatige rol (je houdt gedurende de looptijd van het project het overzicht en stuurt op deadlines. Je bent de eigenaar van een project, en escaleert tijdig bij in-en externe stakeholders als dit nodig is);
• Je hebt een goede kennis van het MS Office pakket (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) en Microsoft Navision;
• Je bent een goede communicator in woord en geschrift in het Nederlands en Engels en de beheersing van de Duitse en/of Franse taal is een sterke pré,
• Je durft kritische vragen te stellen en weet de vertaalslag vanuit de order en de daaruit voortvloeiende taken richting de operatie duidelijk te verwoorden;
• Je kent de organisatie en “kaders”, maar weet ook het belang van een commerciële kans en doet er alles aan om dit intern (gezamenlijk) te kunnen bewerkstelligen. Inventariseert daarvoor de wensen van de klant, vanuit meerdere perspectieven en stemt dit af met interne betrokkenen om tot een passende oplossing te komen. Je kunt hiervoor de organisatie ook enthousiasmeren door het belang goed over te brengen, en komt intern tot verbetervoorstellen om “kaders” ook regelmatig opnieuw tegen het licht te houden en waar nodig te herzien of optimaliseren;
• Je hebt een proactieve “hands-on” mentaliteit: je vindt het geen probleem om soms ook je voeten in de klei zetten als de situatie daarom vraagt;
• Je bent stressbestendig: projecten kunnen omvangrijk zijn en niet alles loopt altijd volgens plan; dat betekent dat de werkdruk op kan lopen en dat je moet kunnen improviseren. Het is van belang dat je op deze momenten in staat bent prioriteiten te stellen en overzicht te bewaren;
• Je bent kritisch nieuwsgierig, zoekt graag uit, kan verbinden, denkt proactief mee, en kan goed vanuit meerdere belangen schakelen en beslissingen nemen en/of voorstellen doen.
Inlichtingen
Sollicitatie
Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Janka Verkerke – de Ridder 06-33942508