Organisatie

Onze opdrachtgever is een familiebedrijf in het zuiden van het land dat sport-, outdoor- en werkkleding maakt met een hele grote focus op duurzaamheid.

Functie

In deze rol ontwikkel en bepaal je het marketingbeleid en draagt zorg voor de realisatie daarvan. Je levert een grote bijdrage aan de groei van de naamsbekendheid van de organisatie en de daarbij behorende merken en producten. Ook ben je verantwoordelijk voor de merkenstrategie, een groeiend marktaandeel en een effectieve verkoopondersteuning. Je geeft leiding aan een klein team en rapporteert rechtstreeks aan de directie.

Wat zijn jouw uitdagingen en verantwoordelijkheden?
• Je geeft leiding aan de ontwikkeling en uitvoering van korte en middellange termijn marketing strategie van de organisatie en draagt zorg voor het in de markt zetten van de merken en producten;
• Je stelt projectplannen op, bedenkt en ontwikkelt online en offline campagnes;
• Je volgt online marketing en e-commerce trends en vertaalt deze naar nieuwe commerciële kansen;
• Je onderhoudt contact met relevante externe partijen en ziet erop toe dat er altijd kwalitatief bijzonder werk wordt geleverd dat het merk laat stralen;
• Je ondersteunt sales middels effectieve tools;
• Je bedenkt en creëert B2B marketing support tools (hardcopy, digitale en POS);
• Je bent verantwoordelijk voor het opzetten en bewaken van de marketing kalender;
• Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van social media advertising content ter ondersteuning van klanten;
• Je verzamelt, sorteert, verwerkt, controleert, evalueert, optimaliseert en archiveert de resultaten van marketing onderzoeken en acties;
• Je organiseert op frequente basis testpanels voor de diverse merken en doelgroepen en presenteert de resultaten binnen de organisatie;
• Je ontwikkelt en beheert content voor de B2B websites en de verschillende B2C kanalen (webshop en marketplaces);
• Je ontwikkelt en implementeert de beursstrategie;
• Je definieert de taken en verantwoordelijkheden voor jouw team, stelt hun bevoegdheden vast in lijn met de daarvoor binnen de organisatie opgestelde richtlijnen en procedures;
• Je houdt supervisie over de voortgang van jouw team, onderhoudt regelmatig contacten met de aan jou rapporterende medewerkers;
• Geeft leiding aan de voortgang van de werkzaamheden op jouw afdeling, springt indien nodig bij en coördineert alle noodzakelijk handelingen ten aanzien van marktpositionering, merkenbeleid en het bedrijfsimago.

Functie-eisen

Naast een grote passie voor de Fashionbranche en een groot hart voor duurzaamheid heb/ben je:

• Een afgeronde HBO opleiding en ruime relevante werkervaring in deze rol en in de (sport)kledingbranche;
• In staat om zelfstandig te werken en een visie op de markt te ontwikkelen;
• Energiek, flexibel, daadkrachtig, accuraat, teamplayer en zorgvuldig;
• Communicatief, daadkrachtig, commercieel, klant- en servicegericht;
• Een goede beheersing van en uitdrukkingsvaardigheid in de Nederlandse en Engelse taal.

Sollicitatie

Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Janka Verkerke – de Ridder 06-33942508