Organisatie

Onze opdrachtgever is een duurzaam kledingmerk. Zij staan voor de meest hoogwaardige kwaliteit met een optimaal draagcomfort. Daarachter staat een enthousiast, vooruitstrevend en hecht team. Ze zijn flink aan het uitbreiden en hebben grote ambities.

Functie

Als Creative Designer ben jij het creatieve mastermind die de gekozen marketingstrategie om weet te zetten naar doeltreffende visuele campagnes en het design hiervan. Wanneer vrienden en kennissen de stijlvolle uitingen van dit mooie merk tegenkomen kun jij met trots zeggen, dit heb ik gecreëerd.

Waar mag jij je expertise op loslaten?
In het kort: je werkt mee aan de brandingstrategie en weet deze naadloos te vertalen naar stijlvolle visuele campagnes. Dankzij jouw stijlvolle creaties til je het merk naar het volgende niveau. Visuele merkidentiteit Je bent verantwoordelijk voor de visuele merkidentiteit van het merk. Je optimaliseert en bewaakt de huisstijl en de toepassing hiervan. Je zorgt ervoor dat alle visuele uitingen van het merk hieraan voldoen en hebt hier volledige ownership in.

We nemen je mee door de belangrijkste kanalen:

  • Advertentiekanalen; Je creëert een duidelijk en helder design voor de advertenties. Samen met het marketingteam zorg je voor doeltreffende advertenties die de gekozen marketingstrategie perfect vertegenwoordigen. Je zorgt dat de campagnes consistent zijn over alle marketingkanalen, zowel online als offline. Van Facebook tot Google Display, van buitenreclame tot direct mail en van dagbladen tot tv-commercials. Overal waar de doelgroep komt, gaan ze jouw creaties zien en breng je ze in beweging.
  • Website: Je zorgt ervoor dat de uitstraling van de website aansluit bij de huisstijl. Je optimaliseert het visuele design om de klant een nog betere ervaring te geven. Samen met de UX-designer kijk je hoe het design het beste zal presenteren. Daarnaast vertaal je de productafbeeldingen en campagnebeelden naar een geheel passende bij het totaal.
  • Retail: Dit merk heeft recent de lancering gedaan in retail. Om winkelbezoekers de ultieme ervaring te geven creëer je stijlvol promotiemateriaal wat de retailer maar al te graag in de winkel tentoonstelt.
  • Fotografie: Als Creative Designer heb je perfect voor ogen hoe we het beste nieuwe producten kunnen fotograferen om deze goed tot hun recht te laten komen. Samen met de Product Manager organiseer je fotoshoots en zorg je met de fotograaf dat de opgeleverde productafbeeldingen in lijn zijn met de huisstijl. Ook organiseer je lifestyleshoots waarbij je met de fotograaf campagnebeelden creëert om de nieuwe producten nog meer lading te geven bij de lanceringen.

Met wie ga je werken Het marketingteam bestaat naast jou uit een Marketing Manager, Content Marketeer, Online Marketeer en Marketing Specialist DE.

Functie-eisen

Als Creative designer ben jij de Art Director in opkomst. Je bent zelfsturend en weet je creatieve visie goed te voeren met je team.

Daarnaast heb/ben/kun je:

  • Ruime relevante ervaring als creative designer bij voorkeur bij een e-commerce bedrijf in de fashion;
  • Goed Nederlands spreken en schrijven. Daarnaast heb je een goede beheersing van de Engelse taal;
  • Je bent resultaatgericht met een ‘get things done’-mentaliteit.

Sollicitatie

Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Janka Verkerke-de Ridder, 06-33942508.