Organisatie

Onze opdrachtgever is een begrip in de schoenenwereld en staat al jaren bekend als een van de beste werkgevers in Nederland!

Functie

Als CRM Teamlead ben je verantwoordelijk voor het bijdragen aan en uitvoeren van de CRM-, en klantdatastrategie in Nederland en België. Je richt je hiermee op het vergroten van onze database, het versterken van de klantrelatie, het trekken van klanten naar de online shop en fysieke winkels en op het vergroten van de omzet uit retentiekanalen & marketing automation. Jij draagt actief bij aan de zichtbaarheid van de afdeling Omnichannel binnen de Retail organisatie. Je adviseert, overtuigt en enthousiasmeert interne stakeholders: jij bent de business partner die CRM & klantdata vertegenwoordigt.

Dit zijn je werkzaamheden

• Je bent van A tot Z verantwoordelijk voor de CRM activiteiten. Binnen de afdeling Omnichannel jij degene die verantwoordelijk is voor onze klantdata strategie. Samen met je team bedenk je strategieën om de klant te werven, steeds beter te leren kennen, bedenk je segmentatie strategieën op basis van klantgedrag en creëer je maximale klantwaarde door het begrijpen van de wensen en behoeften van onze klanten in iedere fase en het ontwikkelen en optimaliseren van gepersonaliseerde campagnes.

• Je houdt de commerciële resultaten, kalender en content planning in de gaten en haalt en brengt proactief input in het multidisciplinaire campagneproces!

• Tevens werk je samen met internationale collega’s uit verschillende landen om de CRM activiteiten op een hoger niveau te krijgen. In het bijzonder zorg jij ervoor dat best practices worden gedeeld. Zo draag je actief bij aan de ontwikkeling van onze CRM activiteiten binnen de regio Nortwest Europa, door onze collega’s in de UK en Scandinavië te ondersteunen met jouw expertise en ervaring.

• Je bent verantwoordelijk voor de bezetting, aansturing en doorontwikkeling van Team CRM & Data binnen de afdeling Omnichannel, momenteel bestaande uit 1 CRM Marketeer en een gedeelde team resource. Op de middenlange termijn ga je dit team ook verder uitbreiden.


Functie-eisen

• Je werkt en denkt op HBO/WO niveau en hebt minstens 3 jaar relevante werkervaring opgedaan op het gebied van CRM marketing in b2c (het liefst ook in de retail!) binnen een vergelijkbare functie als CRM specialist, Online Marketing Manager, Webshop Manager, CRM marketeer, Data Specialist, CRM teamleider of Online Marketeer.

• Verder ben jij bekend met Google Analytics en je hebt kennis van campagne management / marketing automation platformen (bij voorkeur Emarsys). Je kunt goed werken met MS Excel en kunt data omzetten in acties. Kortom: Je durft jezelf gerust een expert in CRM te noemen.

• Jouw eigenschappen vinden wij nog belangrijker. Jij kunt werken in een hectische omgeving. Jij houdt overzicht en weet ook ruimte te creëren voor lange termijn aandachtspunten. Je hebt oog voor detail, een groot inlevingsvermogen, gevoel voor de business, je weet stakeholders goed te managen en beschikt over een uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal.

Sollicitatie

Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Janka Verkerke – de Ridder 06-33942508