Organisatie

Onze opdrachtgever is een internationale en groeiende Fashion organisatie.

Functie

Als dé content marketeer van ken jij de geschiedenis en merkwaarden van het brand als geen ander. Samen met de Senior content & PR marketeer bewaak jij deze identiteit en zorg je ervoor dat de geplande content wordt geïmplementeerd op onze kanalen, voor zowel B2B als B2C.

Je houdt je daarnaast bezig met het creëren van merkwaardige content afgestemd op de verschillende doelgroepen en kanalen (denk aan social media, nieuwsbrieven, webshop) met uiteraard die bijbehorende tone of voice voor de doelgroep. Je brainstormt samen met het team over leuke nieuwe ideeën en ontwikkelingen en pakt deze met veel enthousiasme op. Je bent een echte social queen of king en checkt dagelijks de social mediakanalen. Je zorgt ervoor dat de wekelijkse nieuwsbrief op tijd uitgestuurd wordt en rapporteert en analyseert deze iedere week. Je vindt het leuk om deze kanalen te optimaliseren zodat men nóg meer groeit als merk.

Je hebt een veelzijdige en uitdagende functie, waar geen dag hetzelfde is. De belangrijkste taken waar jij je mee bezig houdt zijn:

  • Het creëren van merkwaardige content afgestemd op de verschillende doelgroepen met bijbehorende tone of voice;
  • Social media marketing; schrijven en posten van content voor zowel B2B als B2C. Jij beheert met liefde de social kanalen en draagt zorg voor interactie en conversatie;
  • E-mail marketing: wekelijks stuur jij de nieuwsbrief uit naar onze Nederlandse en Duitse klanten om ze te inspireren met onze nieuwste collecties en SALE aanbiedingen;
  • Influencer marketing; het aandragen van micro influencers en het opzetten en onderhouden van deze samenwerkingen;
  • PR: ondersteuning in de communicatie met het persbureau, opsturen van samples naar het persbureau, het ondersteunen voorafgaand en tijdens persevents en andere media-gerelateerde items, zoals een aflevering Koffietijd op RTL4;
  • Optimaliseren van de content op onze kanalen en op de eigen website;
  • Schrijven en optimaliseren van SEO-teksten, productomschrijvingen en blogs;
  • Het (laten) vertalen van productteksten naar Engels & Duits;
  • Het bedenken, briefen en coördineren van extra content voor de social mediakanalen; denk hierbij aan extra fotografie en Reels, samen met de grafisch vormgever en de fotostudio;
  • Wekelijks rapporteer je de social mediakanalen en check je wat er nóg beter kan;
  • Strategisch meedenken over concepten hoe men het brand nog verder uit kan bouwen.

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding;
  • Je hebt een ruime werkervaring als Content Marketeer bij voorkeur in de fashionbranche of in een e-commerce bedrijf;
  • Je kunt snel schakelen, plannen en hebt een helikopterview;
  • Je bent communicatief sterk, accuraat, hands-on, proactief en resultaatgericht;
  • Je hebt een zeer goede beheersing van Nederlands en Engels (mondeling en schriftelijk).

Sollicitatie

Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Janka Verkerke-de Ridder, 06-33942508.