Organisatie

Onze opdrachtgever is een duurzaam kledingmerk. Zij staan voor de meest hoogwaardige kwaliteit met een optimaal draagcomfort. Daarachter staat een enthousiast, vooruitstrevend en hecht team. Ze zijn flink aan het uitbreiden en hebben grote ambities.

Functie

Als Sr. Online Marketeer wil jij maar één ding: de doelgroep effectief bereiken en kennis laten maken met het kledingmerk van de toekomst. Dankzij jouw kennis en expertise weet jij alle onlinemarketingkanalen zo in te richten om dat doel te bereiken.Het marketingteam bestaat naast jou uit een Marketing Manager, Creative Designer, Content Marketeer en Marketing Specialist.

Waar mag jij je expertise op loslaten? In het kort: je gaat de performance van alle onlinemarketingkanalen van de mooie merk naar het volgende niveau tillen.

De volgende taken zijn je op het lijf geschreven:

  • Google Ads: Je hebt de verantwoordelijkheid over alle Google Ads-campagnes (Search, Shopping, Display en YouTube). Je begint met het analyseren van de lopende campagnes en aan de hand van je bevindingen maak je een plan om de huidige strategie te optimaliseren. Vervolgens duik je zelf in de campagnes en werk je de strategie uit over de kanalen. Je springt een gat in de lucht van de eerste resultaten. Dat smaakt naar meer, gelukkig heb je alweer nieuwe kansen gezien.
  • Microsoft Ads: Dankzij je brede kennis in search advertising weet je dit ook toe te passen in de Microsoft-campagnes.
  • E-mailmarketing: Je zorgt ervoor dat de nieuwsbrieven en automation mails, geschreven door onze creatieve Content Marketeer, het beste resultaat behalen. Hiervoor gebruik je een automation tool voor e-mailmarketing, namelijk Spotler. Nog niet eerder met Spotler gewerkt? Met een passende cursus heb je dit zo onder de knie. Dankzij jou gaat elke nieuwsbrief er volgens planning uit en lopen de automation campagnes als een geoliede machine.
  • Social Media Advertising: Je bent geen expert, maar weet hoe social advertising in zijn werk gaat. Dankzij deze kennis kun je onze externe social mediapartner perfect aansturen. Je analyseert de resultaten en evalueert met hen de resultaten en KPI’s. Nu is het bijsturen en doorpakken.
  • SEO: Je weet precies waar een SEO-specialist zich mee bezighoudt en kunt ons extern SEO-bureau daarom van alle benodigdheden voorzien om Bamigo op alle relevante onderwerpen bovenaan in de zoekresultaten te laten shinen.
  • Rapporteren: Dit alles kun je rapporteren in Google Analytics/Datastudio/Excel/PowerPoint zodat ook de rest van het team kan meegenieten van je meesterwerken!

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding;
  • Je hebt een ruime werkervaring als Online Marketeer bij voorkeur in de fashionbranche of in een e-commerce bedrijf;
  • Je bent analytisch heel sterk en resultaatgericht;
  • Je bent accuraat, hands-on, proactief;
  • Je hebt een goede beheersing van Nederlands en Engels (mondeling en schriftelijk).

Sollicitatie

Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Janka Verkerke-de Ridder, 06-33942508.