Organisatie

Onze opdrachtgever is een duurzaam kledingmerk. Zij staan voor de meest hoogwaardige kwaliteit met een optimaal draagcomfort. Daarachter staat een enthousiast, vooruitstrevend en hecht team. Ze zijn flink aan het uitbreiden en hebben grote ambities.

Functie

Als commerciële Content Marketeer wil je maar één ding: de doelgroep in beweging brengen met pakkende content en deze zo aanzetten tot actie. Je weet met jouw expertise een contentstrategie neer te zetten en deze uit te voeren op een wijze die precies weerspiegelt waar dit mooie merk voor staat. Het marketingteam bestaat naast jou uit een Marketing Manager, Creative Designer, Online Marketeer en Marketing Specialist.
Waar mag jij je expertise op loslaten? In het kort:Je gaat ervoor zorgen dat we via alle marketingkanalen en onze webshop de juiste boodschap overbrengen in de bijbehorende tone of voice.

De volgende taken zijn je op het lijf geschreven:

  • Nieuwsbrief en automation e-mailings: Elke week weet jij de nieuwsbriefabonnees te voorzien van nieuwsupdates. Je bent creatief in het bedenken van onderwerpen en deze uit te werken in een nieuwsbriefkalender. Met elk onderwerp weet jij dankzij jouw creatieve teksten de lezer in beweging te brengen. Daarnaast weet je de klant te informeren in de juiste tone of voice met alle andere e-mails, van orderbevestiging tot beoordelingsuitnodiging. Samen met de Online Marketeer ga je a/b-testen om te kijken welke e-mails het meest effectief zijn.
  • Blogs:Tweewekelijks schrijf je een interessante blog die de lezers helpen ons merk en product beter te leren kennen. Je houdt de lezer op te hoogte van nieuwe ontwikkelingen en actualiteiten. Dankzij jouw algemene kennis op het gebied van SEO zorg je ervoor dat de onderwerpen en teksten aansluiten op het zoekgedrag van de doelgroep. Je springt een gat in de lucht wanneer je ziet dat jouw blogs bovenaan de organische zoekresultaten in Google staan. Dat smaakt naar meer!
  • Productinformatie: Je weet op aantrekkelijke wijze onze producten en productcategorieën tot in detail te beschrijven op de website. Ook hier weet je precies waar de bezoeker naar op zoek is en verwerkt dat in je teksten zodat de potentiële klant niet anders kan dan een bestelling plaatsen.
  • Websitecontent: Of het nou gaat over het ontstaan van het merk, de missie, visie of kernwaardes, jij kunt deze op een beknopte maar doeltreffende wijze overbrengen. Wanneer het gaat over duurzaamheid zorg jij als woordkunstenaar dat de lezer niet kan stoppen met lezen tot de laatste zin.
  • Social media: Samen met de Creative Designer bedenk je voor en plaats jij posts op Instagram, Facebook en LinkedIn. Samen zorgen jullie voor een briljante contentkalender waar jouw content perfect aansluit op het visuele.

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding;
  • Je hebt een ruime werkervaring als Content Marketeer bij voorkeur in de fashionbranche of in een e-commerce bedrijf;
  • Je kunt snel schakelen, plannen en hebt een helikopterview;
  • Je bent communicatief sterk, accuraat, hands-on, proactief en resultaatgericht;
  • Je hebt een zeer goede beheersing van Nederlands en Engels (mondeling en schriftelijk).

Sollicitatie

Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Janka Verkerke-de Ridder, 06-33942508.