Organisatie

Onze opdrachtgever is een internationale, sterk groeiende sports/lifestyle organisatie in midden Brabant.

Functie

De afdeling Business Control is op zoek naar een Business Controller die economisch inzicht kan verschaffen voor toekomstige besluitvorming. Je rapporteert aan de Head of Business Control en staat daarnaast in nauw contact met het Managementteam en andere afdelingen zoals Sales & Commerciële teams, Productontwikkeling, Sourcing, Operations & Logistics en Accounting.

Je krijgt de volgende taken en verantwoordelijkheden:

  • Verantwoordelijk voor de maandelijkse P&L (tot contributiemarge);
  • Werkkapitaal en Cash Flow analyse;
  • Verantwoordelijk voor de rapportage en monitoring van belangrijke financiële en zakelijke KPI’s, inclusief de distributie van de maandelijkse rapportage;
  • Een gesprekspartner zijn voor het management en alle belanghebbenden door de financiële risico’s en kansen van de onderneming actief te beheren en aanbevelingen te formuleren als basis voor toekomstige besluitvorming;
  • Initiëren en aansturen van de korte (jaarlijkse budgettering en kwartaalprognoses) en middellange termijn planningsprocessen, evenals het stellen van financiële doelen voor belangrijke P&L- en werkkapitaalposten;
  • Een actieve rol aannemen in het signaleren van afwijkingen en het ontwikkelen van innovatieve ideeën om het bedrijf continu te verbeteren, met een focus op regionale verkoop- en winstgevendheidsontwikkelingen;
  • Analyseren van de winstgevendheid van klanten, inclusief een duidelijk begrip van de verschillende aangeboden kortingsregelingen;
  • Voorbereiden van business cases voor grote investeringen en nieuwe business kansen;
  • Meewerken in multifunctionele projecten van Business Control en continu verbeteren van rapportage en analyse.

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal een Master Bedrijfseconomie / Financieel Management of Bachelor niveau met aanvullende persoonlijke of professionele ontwikkeling;
  • Daarnaast geruime relevante werkervaring in een internationale (matrix) organisatie;
  • Zeer goede communicatieve vaardigheden met een open en nieuwsgierige persoonlijkheid;
  • Teamspeler die zich kan uitspreken en in staat om verantwoordelijkheid te nemen voor uitgevoerde werkzaamheden op een gestructureerde en efficiënte manier;
  • Uitstekende analytische vaardigheden, kritisch en comfortabel om diep in de details te duiken met oog voor het grotere geheel;
  • En tot slot een Excel ‘power user’, hands-on en ‘can-do’ mentaliteit.

Sollicitatie

Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Janka Verkerke – de Ridder 06-33942508.