Organisatie

Onze opdrachtgever is een leverancier aan wereldwijd bekende retail- en kledingmerken en levert innovatieve en duurzame oplossingen voor hun klanten. Ze biedt oplossingen voor hangers, verpakkingen, branding, toeleveringsketen en intelligente RFID en in 2020 hebben ze een reeks gezondheids- en veiligheidsproducten geïntroduceerd die klanten helpen bij hun inspanningen om Covid-19-risico’s te beperken. Het holistische supply chain-proces maakt gebruik van innovatieve materialen om elk jaar producten te maken met minder energie en meer hernieuwbare bronnen.

Functie

In deze rol werk je nauw samen met de Key Accountmanagers voor de Europese markt en met de andere sales offices in Europa. Je ondersteunt hen bij nieuwe en bestaande projecten en bent het eerste aanspreekpunt voor de klanten, sales en de interne afdelingen.

Een aantal verantwoordelijkheden en werkzaamheden zijn:

  • Opbouwen en onderhouden van nauwe en effectieve werkrelaties met klanten, accountmanagers en collega’s;
  • Vertalen van de klantwensen naar interne organisatie;
  • Zorgdragen voor naleving van alle wetgeving en/of gedragscode op het betreffende gebied waarin men opereert voor de klant;
  • Opstellen van kostprijsberekeningen, prijsoffertes en samplesets;
  • Voorraadbewaking voor Key Accounts;
  • Zien van commerciële kansen en de behoefte van de klant en deze delen met de Key Account Managers;
  • Up-to-date houden van relevante klant-, concurrent-, product- en marktgegevens en rapporten;
  • Zorgdragen voor een correcte en spoedige klachtafhandeling van wereldwijde klanten;
  • Ontwikkelen, beheren en analyseren van KPI rapportages en doen van aanbevelingen;
  • Voorbereiden van wekelijkse en maandelijkse verkooprapporten voor met betrekking tot de wereldwijde accounts.

Deze binnendienst positie zou een opstap kunnen zijn naar een rol als Account Manager mocht je dit ambiëren.

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding en bij voorkeur al enige ervaring in een soortgelijke rol in een internationaal georiënteerde matrix organisatie;
  • Ervaring met werken binnen of toeleveren aan de kledingdetailhandel is een voordeel voor de functie;
  • Uitstekende beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift en een goede beheersing van de Franse taal. Iedere andere taal is een hele mooie pré;
  • Ervaring met Exact of andere CRM systemen is een pré en verder ben je zeer vaardig in de MS Office pakketten Word, Excel en Powerpoint;
  • Je voelt je als een vis in het water met plannen en organiseren, bent stressbestendig, commercieel, klantgericht en proactief;
  • Je hebt aandacht voor detail en het vermogen om informatie duidelijk, nauwkeurig en efficiënt weer te geven en over te dragen;
  • Tot slot een goede dosis positieve energie, humor en oplossingsgerichtheid.

Sollicitatie

Ben je geïnteresseerd in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de Fashion of Lifestyle en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan de overige vacatures of stuur een open sollicitatie. Zo kunnen we je profiel matchen met interessante toekomstige vacatures. Voor vragen kan je contact opnemen met Janka Verkerke – de Ridder 06-33942508.