E-Commerce Manager (Fulltime)

Voor een internationale Fashion (FMCG) organisatie te ‘s-Hertogenbosch zijn wij op zoek naar een:

E-Commerce Manager (Fulltime)

Functieomschrijving:
In deze rol weet je door je kennis van Retail en E-commerce de commerciële resultaten te verhogen. Je hebt kennis van de diverse marketingtools en strategieën en bent in staat om campagnes te integreren van concept tot de uitvoering. Je werkt nauw samen met de ondersteunde teams en de merken en zorgt dat de campagnes volgens budget en op tijd worden gelanceerd. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de B2B webshop waar je de content, rapportages en direct markeing mailing van verzorgt. Je adviseert en doet verbetervoorstellen vanuit technisch perspectief en je coordineert de activiteiten naar externe partijen en de eigen IT afdeling. Je werkt in het Global Marketing team en rapporteert aan de Global Marketing Manager.

Taken en verantwoordelijkheden:
• Je bent het eerste aanspreekpunt voor alle online zaken van de e-commerce (key) accounts;
• Je doet voorstellen voor de digitale strategie van de merken in samenwerking met de Brand Marketeers en houdt daarbij rekening met hun specifieke wensen en eisen;
• Je optimaliseert de web content en consumer experience en verhoogt hiermee traffic naar en op de website en werkt daarbij ook samen met PR om de social media strategie verder vorm te geven en in lijn te brengen de merkuitingen;
• Je bent op de hoogte van trends, consumenten- en marktontwikkelingen en indentificeert strategische kansen;
• Je definieert en analyseert e-com KPI's zoals traffic, omzet, marge en ROI en initieert acties om deze KPI's te verbeteren;
• Je verzorgt de content voor de B2B webshop en draagt bij aan een continue verbetering van de shop.

Voor deze functie stellen wij de volgende eisen:
• Je hebt een succesvol afgeronde HBO- of Masteropleiding in de Marketing of gerelateerd hieraan;
• Je hebt 3 á 4 jaar werkervaring in B2B digitale marketing bij voorkeur opgedaan bij een digital marketingbureau en/of bij een e-tailer;
• Je hebt een uitgebreide kennis van online marketing tools en social media platforms;
• Je beheerst website analytics tools zoals Google Analytics en ad serving tools zoals DART. Daarnaast heb je een goede kennis van SEO/SEM en ervaring met e-mailmarketing tools zoals Mailchimp;
• Je hebt een uitstekende mondelinge en schriftelijke beheersing van zowel het Nederlands als het Engels;
• Je bent een ondernemende zelfstarter, resultaatgericht, je hebt strategisch inzicht en bent analytisch sterk.

Locatie: Midden-Brabant

Reageer op deze vacature

Stuur je C.V. samen met je motivatie naar ons toe.

Uw persoonlijke gegevens

Bijlagen